söndag 21 februari 2010

Nya upptäckter varje dag!

Att ligga på mage har inte varit någon favorit hos unga fröken Bäcklin, men det går bättre och bättre, idag gick det så bra att hennes mamma hann fota henne lite- fina bilder blev det!
Den här bloggsidan är inte alls bra heller, visserligen tar jag mig in på sidan, men texter och bilder hamnar inte där jag vill och andra inställningar tycker jag tjorvar, jag ska ge det en chans till ,,, men annars byter jag tillbaka till den gamla vanliga.

Idag var vi på plats i Påle redan vid halv tio för att uppvakta gårdagens jubliar, men vi hade ju glömt bort Gunnars tidiga hockeyträningar på söndagar, vilket gjorde att vi istället hamnade hos mormor & Svenne. Svea lyckdes charma dem efter bara några sekunders besök. Mamma visade mönster på klänningen hon hade stickat åt mig när jag var ca ett år, och med lite tur kanske hon stickar en ny till Svea, skulle vara jätte kul. jag hade min på mig när det togs foton på mig på dåvarande Jalars Foto i Älvsbyn.

Efter besöket på Tärnstigen åkte vi tillbaka till påle, där befann sig flera "kalas" besökare och om det var för David eller fikats skull de var där- det får vi ta en annan gång.

Robin och Jonas har vart på bio och sett "Farsan", båda var nöjda och tyckte den var bra. Hugo har vart på kalas och Jens har vilat sig efter gårdagens lagfest;)

Vid ett svagt ögonblick i fredags gjorde jag & Göran en överenskommelse,,, han ska sluta snusa när jag gått ner till den vikt jag hade då vi blev tillsammans.... och enligt Göran så behöver jag inte stressa. Imorgon måndag ska jag dricka Nutrilett och sedan blir det Vikt Väktarna för mig, hade först tänkt pröva GI, men insåg att jag ej kan leva utan potatis och rotsaker... så det fick utebli!

Jag & mitt ryggskott polar ihop än, jag är varken sämre eller bättre, tänkte ge sjukgymnastiken några chanser till, men blir det ej bättre så ska jag gå till en naprapat(eller vad det då heter)..

Dagens hissning: mammas goda hembakade semlor
Dagens dissning: att det lär dröja länge länge innan jag kan äta nästa semla

" De säger att aptiten växer medan man äter. För min del växer den snabbare när jag inte äter".

3 kommentarer:

  1. Så söt hon är, finns ingen sötare unge än Svea! :)

    SvaraRadera
  2. Jag sa att hon var den sötaste unge som finns ? :)



    Jag och J har gjort slut... :/

    SvaraRadera