onsdag 17 februari 2010

PANG!

Just så sa det i min rygg på morgon, jag fick fick ryggskott, en riktigt ilande och brännande smärta, uach varför just nu? Satt i trappen och väntade på pappa, vi hade lov att låna hans bil för schemat för dagen var mer än hektisk, med tandläkarbesök osv. När pappa kom skulle jag bara ställa mig upp lite smidigt och samtidigt lyfta Svea i bilbarnstolen,,, och det var då- PANG!
Jag tog mig ut, och sen tog pappa över, det gick bra att sätta sig i bilen, men sen när jag skulle ut, det gick bara inte. Det ilade så kroppen lydde inte mina rörelser, Hugo fick spänna loss Svea och hjälpa mig upp med henne, han fick också ge henne mat, en uppgift han fixade utan problem.
Vid tio ringde Göran hem och vi tog det beslutet att han skulle komma hem, jag fixade mig knappt själv, hur skulle jag då kunna ta hand om Svea??
Faster helena dök också upp som en "räddande ängel", hon lyckades söva en väldigt envis liten Svea, som gjorde allt för att inte slappna av- men skam den som ger sig, hon sov sen i ca 40 min, rekord för den dagen..


Tack pappa för lånet av bil och tack Hugo för all hjälp- du är som mammas lilla hjälpreda.

4 kommentarer:

  1. Hoppas det känns bättre idag. Trevlig helg önskar Carina

    SvaraRadera
  2. Har du fått låna Pappas bil...?

    SvaraRadera
  3. jepp det har jag;) efter att ha disskuterat hur onödigt han tycker att det är att vi har två bilar så ringer jag honom varje gång jag behöver skjuts och det funkar jätte bra;)

    SvaraRadera
  4. -Pappa...
    Vi har också tänkt klara oss med en bil!
    Hur ser det ut imorgon ang skjuts?

    SvaraRadera