fredag 5 februari 2010

Pantertant/tjej- Svea!


Igår var det dax för 4månaders besiktning av Svea, hon växer så det knakar i både klädsömmar och mammas armar(kanske dags att börja styrketräna för att orka.). Allt var bra med henne. Hon är nu mitt mellan Hugo och Robin viktmässigt och jag ska se om jag kan ta reda på Jonas och Jens BVC mått.
Igår kom också den efterlängtade julklappen för Jonas & Robin. Jens gav dem varsin "åka med hockeybuss och se Luleå spela", det var två trötta men glada killar som kom hem sent igår och yiihoo, extra kul att Luleå vann. De tackade Jens väldigt artigt och jag kan tro att de önskar sig samma nästa år igen.
Idag har jag, Svea & Leif vart på BUP, något Svea aldrig mer ska göra om. Det ringer fortfarande i mina öron och jag tror att hela Piteå Älvsdalslasarett har hört hennes höga toner. Vi kortade ner träffen till 40 minuter och skyndade oss hem.
Nu har båda mina söner åkt till Vougga, vad vi som fick stanna hemma ska göra i helgen vet vi inte, men jag hoppas på att vi ska ta det lungt och mysa på.
Jens har ett hektiskt schema med innebandydömning, fotboll och hockey hela helgen, så honom lär vi inte få se mycket av.
Undra just om någon jag känner fyller år imorgon- ska klura på den jag!

1 kommentar:

  1. Ser just på mina barnbarn så söta dom är!
    Elin har just lagt in din blogg som ett bokmärke på datorn, så nu kommer jag inte ha några problem att hitta hit!
    Men du får inte vänta dig så många kommentarer, jag läser helst!
    Kram från Mamma/Mormor/Svärmor

    SvaraRadera